Veelgestelde vragen
1 Contactinformatie
1.1 Hoe en op welke tijden zijn jullie bereikbaar?

Contactinformatie
Telefoon: +31228-213345 (ma t/m za 09.00-17.00)
E-mail: [email protected]
Chat: stel je vraag en ontvang direct antwoord als we online zijn

Adres Magazijn/Webwinkel
Het Witte Hert 20
1601MJ Enkhuizen

1.2 Op welke tijdstippen is de chatoptie beschikbaar?

Via de chat zijn we in de regel op dezelfde tijden online als de telefonische bereikbaarheid (ma-za 09:00u-17:00u). Daarnaast zijn we veelal ook in de avonduren en weekenduren actief op de chat. Druk op de button rechtsonder en je ziet direct of we online zijn! Zijn we niet online, dan kun je heel eenvoudig een bericht achterlaten. Hier reageren we z.s.m. op!

2 Betaalinformatie
2.1 Welke betaalmogelijkheden zijn er?

Er zijn vele mogelijkheden om een betaling te verrichten. Zo kun je ondermeer kiezen uit ons uitgebreide aanbod van zowel Nederlandse als buitenlandse online betaalmethoden. Hieronder tref je het overzicht aan:

iDEAL, AfterPay | Riverty (Achteraf betalen), PayPal, Creditcard, Biller (zakelijk op factuur), ApplePay, Mister Cash/Bancontact, KBC, Giropay, American Express en bankoverboeking.

Bankoverboeking:
Voorbetaling kan naar het volgende rekeningnummer: 121223124 (Rabobank), t.n.v. Feestbazaar en o.v.v. uw ordernummer.   


Voor betalingen uit het buitenland vind je hieronder ons IBAN en BIC code:

IBAN nummer: NL25RABO0121223124
BIC code: RABONL2U

Voor diverse betaalmethoden worden er extra kosten in rekening gebracht (deze zijn we verschuldigd aan de betreffende betaalprovider). De extra kosten worden berekend over de totale orderwaarde.

AfterPay | Riverty (achteraf betalen): €2,95
American Express: 3,95%
Giropay: 2% + €0,25
Bancontact/Mister Cash: 1,75% + €0,25
KBC: 1,25% + €0,10
Carte Bleue: 2,5%
Paypal: 3%


Toelichting AfterPay | Riverty:
AfterPay | Riverty voert voor Feestbazaar het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale factuur van AfterPay | Riverty via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Je kunt betalen met een digitale factuur van AfterPay | Riverty tot een bedrag van €200. Zakelijk is het mogelijk om voor een hoger bedrag te bestellen met AfterPay | Riverty, neem dan even contact met ons op.

Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay | Riverty een gegevenscontrole uit. AfterPay | Riverty hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk de bestelling betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay | Riverty opnemen via 020-7230270.

2.2 Kan ik ook na ontvangst van mijn bestelling betalen?

Dat is mogelijk door te kiezen voor de betaaloptie 'AfterPay | Riverty (achteraf betalen)'.

Toelichting AfterPay | Riverty:
AfterPay | Riverty voert voor Feestbazaar het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat je een digitale factuur van AfterPay | Riverty via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. Je kunt betalen met een digitale factuur van AfterPay | Riverty tot een bedrag van €1000.

Ter goedkeuring van je verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay | Riverty een gegevenscontrole uit. AfterPay | Riverty hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt jouw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kun je natuurlijk de bestelling betalen met een andere betaalmethode.

Je kunt bij vragen altijd contact met AfterPay | Riverty opnemen via 020-7230270.

2.3 Is bestellen op factuur mogelijk? (Voor zakelijke klanten)

Dat is mogelijk door te kiezen voor de betaaloptie 'Biller - Zakelijk op factuur' (Gratis betaalmethode).

Zakelijke klanten kunnen voor deze optie kiezen. De betaling kan dan achteraf worden voldaan. Het betaaltermijn is 30 dagen. Mocht dit niet lukken dan kun je contact met ons opnemen via: [email protected] 

2.4 Mijn betaling is mislukt. Het bestelde product heeft nu geen voorraad meer. Kan ik het nog bestellen?

Omdat de order is geplaatst wordt de voorraad afgeboekt. Je ontvangt automatisch na 60 minuten een betaallink via e-mail waarmee je de betaling alsnog in orde kunt maken. Andere optie is om de betaling via een bankoverboeking te voltooien, zie http://www.feestbazaar.nl/service/payment-methods/ voor de rekeninggegevens. Na ontvangst van betaling zullen we de order z.s.m. verwerken!

3 Maat- en productinformatie
3.1 Is er een maattabel beschikbaar?

Jazeker! Voor het kiezen van de juiste maat van onze verkleedkleding kun je het beste een vergelijking maken met je kledingmaat van dagelijkse kleding. Hieronder is een overzicht weergegeven die je kunt hanteren voor de maatkeuze. Mocht onverhoopt blijken dat een artikel niet de juiste maat heeft, dan kun je deze te allen tijde ruilen (mits natuurlijk ongebruikt, in originele verpakking en voorzien van warrenty-tag).



3.2 Is de verkleedkleding geschikt om te wassen?

Feestbazaar heeft een enorm assortiment aan verkleedkleding geschikt voor de meest uiteenlopende thema´s zoals Hippie, Piraat, Cowboy, Tirol, Charleston, Jaren 80 & 90, Halloween en veel meer! De verkleedkleding is leverbaar in diverse prijsklasses, van eenvoudige budetkleding tot luxe gala kostuums en exclusieve themakleding. Veelal is de verkleedkleding voor eenmalig gebruik, waardoor het gewenst is dat de prijs zo laag mogelijk is. Natuurlijk begrijpen wij dat en daarom hebben wij een groot assortiment (zeer) goedkope verkleedkleding beschikbaar zodat het net even prettiger feestvieren is!

Let op! Houdt er svp rekening mee dat de budget verkleedkleding minder/niet geschikt is om te wassen middels de wasmachine. Advies is om ons te contacten indien het wassen van een product gewenst is. Wij kunnen vervolgens aangeven welke methode het beste is! Feestbazaar is niet aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat aan producten welke voortvloeien uit eigen handelen zonder overleg!

4 Verzenden | Retourneren
4.1 Wat zijn de verzendkosten?

Orders worden verzonden via brief - en pakketpost. Indien het een pakketje betreft dat door de brievenbus past, wordt dat aangegeven in de winkelwagen. Hieronder een overzicht van de bijbehorende kosten:

NEDERLAND
-Standaard PostNL bezorging - €4,95 (gratis vanaf €75)
-Vandaag bezorgd - €6,95 (€2,95 vanaf €75)
-Morgenavond in huis - €6,95 (€2,95 vanaf €75)
 
BELGIE & DUITSLAND
-Standaard PostNL bezorging - €5,95 (gratis vanaf €75)
-Vandaag bezorgd - €6,95 (€2,95 vanaf €75)
-Morgenavond in huis - €6,95 (€2,95 vanaf €75)

EXTRA OPTIES BEZORGING POSTNL (enkel in NL)
-PostNL afhaallocatie  ->  volgende dag vanaf 15:00u  ->  €4,95 (gratis vanaf €75)

4.2 Wat is de levertijd van een bestelling?


Wij werken met meerdere vervoerders samen om jou als klant een ideale bezorg mogelijkheid te kunnen bieden. Je kan je bestelling bij Feestbazaar door PostNL, Budbee of Trunkrs laten bezorgen. De mogelijkheden samengevat:

Overdag bezorging (PostNL)
Avond bezorging (PostNL, Budbee & Trunkrs)
Ophalen bij een afhaalpunt (PostNL)
Dezelfde dag bezorging (Trunkrs)
Klimaat neutrale, duurzame bezorging (Budbee)

Zoals je ziet vele mogelijkheden, voor ieder wat wils. Vrijwel onmogelijk dat het pakketje jou niet snel en goed kan bereiken! ;) In de tweede stap van het bestelproces kun je de keuze voor de vervoerder aanvinken. Allen hebben unieke voordelen, waar je hieronder meer over kunt lezen.

POSTNL STANDAARD BEZORGING (NL & BE) 

-Nederland €4,95 (gratis vanaf €75,-)
-Belgie €5,95 (gratis vanaf €75,-)

Besteld voor 15:00u op: Bezorgd op*:
Maandag Dinsdag
Dinsdag Woensdag
Woensdag Donderdag
Donderdag Vrijdag
Vrijdag Zaterdag
Zaterdag (voor 14:00) Maandag
Zondag Dinsdag
*m.u.v. feestdagen  


Trunkrs
| Vandaag bezorgd (NL & BE)

-VANDAAG BEZORGD - €6,95 (slechts €2,95 vanaf €50)

Besteld voor 11.00u op: Bezorgd op*:
Maandag Maandag tussen 17:00 en 22:00
Dinsdag Dinsdag tussen 17:00 en 22:00
Woensdag Woensdag tussen 17:00 en 22:00
Donderdag Donderdag tussen 17:00 en 22:00
Vrijdag Vrijdag tussen 17:00 en 22:00
Zaterdag Niet mogelijk!
Zondag Niet mogelijk!
*m.u.v. feestdagen  


Trunkrs | Expres service (NL & BE)

-EXPRESS SERVICE - €6,95 (slechts €2,95 vanaf €50)

Besteld voor 23:59u op: Bezorgd op*:
Maandag Dinsdag tussen 17:00 en 22:00
Dinsdag Woensdag tussen 17:00 en 22:00
Woensdag Donderdag tussen 17:00 en 22:00
Donderdag Vrijdag tussen 17:00 en 22:00
Vrijdag Maandag tussen 17:00 en 22:00
Zaterdag Maandag tussen 17:00 en 22:00
Zondag Maandag tussen 17:00 en 22:00
*m.u.v. feestdagen  


* Voor Trunkrs leveringen zijn Waddeneilanden uitgesloten

* Let op: de bezorging kan afwijken wegens drukte bij onze vervoerders door o.a. feestdagen. In bijna alle gevallen leveren PostNL en Trunkrs de zending volgens planning af, sporadisch kan dit wel eens vertragen. Wij hebben daar helaas geen invloed op en zijn hiervoor dan ook niet aansprakelijk. Wij hopen op uw begrip!



AFHALEN (ENKHUIZEN - NH)  |  GRATIS

Afhalen van je bestelling kan in ons magazijn. Indien voor 15:00 uur besteld en betaald, dan ligt de bestelling in de regel een dag later klaar voor afhalen:

Feestbazaar
Het Witte Hert 20
1601MJ Enkhuizen
Noord-Holland


*Let op: de bezorging kan afwijken wegens drukte bij onze vervoerders en/of feestdagen. In bijna alle gevallen leveren PostNL, Budbee en Trunkrs de zending volgens planning af, sporadisch kan dit wel eens vertragen. Wij hebben daar helaas geen invloed op en zijn hiervoor dan ook niet aansprakelijk.

4.3 Hoe retourneer ik mijn bestelling?

Retourneren kan heel eenvoudig via ons retour portaal! Retourneren is mogelijk binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Zie hieronder de stappen die je snel & makkelijk doorloopt in het retour portaal:

1. Retour Aanmelden
Meld binnen 30 dagen, nadat je jouw bestelling hebt ontvangen, je retour aan in ons retourportaal via de onderstaande button. Vul je gegevens in waaronder het emailadres waarmee besteld is en het ordernummer. (ordernummer begint met FB, bijvoorbeeld: FB123456).

2. Online Retour formulier invullen
Na het invullen van je gegevens komt jouw gehele order tevoorschijn. Geef hier aan welke items je retour gaat sturen en wat de reden is van het terug sturen. Klik dan op “verzendmethode kiezen” om naar de volgende stap te gaan.

3. Verzendmethode kiezen
Bij het kiezen van een verzendmethode worden jouw gegevens automatisch ingevuld. Het enige dat je hoeft te doen is de gewenst vervoerder te kiezen. Hierbij heb je keuze tussen PostNL, DHL, DPD en B-Post (België). Betaal eenvoudig voor uw retour met bijvoorbeeld Ideal. Onder het selecteren van de betaalmethode kan je klikken op; "pakketpunten" om te kijken welke servicepunten bij jou in de buurt zijn.

4. Retourlabel printen
Print het retourlabel uit en plak deze op je pakket en breng je pakket naar een afhaalpunt van de gekozen vervoerder. Vergeet niet om het oude verzendetiket te verwijderen.

5. Terugbetaling
Zodra we je retourzending ontvangen, wordt het aankoopbedrag binnen 14 werkdagen teruggestort. Indien je voor Afterpay hebt gekozen, wordt het bedrag op de openstaande rekening in mindering gebracht.

------------------------------------
RETOUR AANMELDEN
------------------------------------

Noot: Als je een deel van jouw bestelling retourneert en de totale bestelwaarde valt na retournering onder de €50,- dan vervalt het recht op gratis verzending en zal deze verrekend worden.
Wanneer je jouw complete bestelling retourneert, storten wij het gehele aankoopbedrag terug, inclusief de eventueel betaalde (standaard) verzendkosten van €3,95 voor de heenzending!


KOSTEN RETOURNEREN

Nederland
: Je kan de retourzending eenvoudig versturen via PostNL, DHL of DPD. Je bent vrij om een vervoerde te kiezen naar keuze op basis van bijvoorbeeld de kosten en de afstand van het servicepunt.
 
PostNL (€4,45):
- Retourneren via je lokale PostNL Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Ideal
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

DHL (€6,20):
Retourneren via je lokale DHL Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Ideal
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

DPD (€4,95):
Retourneren via je lokale DPD Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Ideal
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

België: Je kan de retourzending eenvoudig versturen via PostNL, B-Post of DPD. U bent vrij om uw vervoerder te kiezen op basis van de kosten en de afstand van het servicepunt.

PostNL (€9,55):
- Retourneren via je lokale PostNL Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Bankcontact
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

DPD (€6,60):
Retourneren via je lokale DHL Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Bankcontact
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

B-Post (vanaf: €10,75):
Retourneren via je lokale DPD Servicepunt
- Eenvoudig betalen via o.a. Bankcontact
- Print je retouretiket en plak die zelf op de retour zending

*De kosten voor het retourneren van jouw bestelling zijn voor rekening van de koper. De kosten in ons portaal zijn aangepaste tarieven en een stuk goedkoper dan de standaard pakketprijzen bij het postkantoor. De kosten zijn eenvoudig te betalen via ons retour portaal.

Liever op jouw eigen manier het pakketje naar ons terug sturen?
Dat kan ook! Je bent vrij in de keuze van een koerier, ze hanteren verschillende tarieven. Deze kosten zijn echter dan wel volledig voor de koper:

Retouren Feestbazaar
Het Witte Hert 20
1601 MJ Enkhuizen

Uiteraard mag je de retourzending ook zelf bij ons langs brengen in ons magazijn in Enkhuizen op bovenstaand adres, dit kost niets.

Defect/verkeerd product ontvangen?
Indien je onverhoopt een defect/verkeerd product hebt ontvangen of als er andere onvolkomenheden zijn, is het belangrijk dat je dit z.s.m. aan ons doorgeeft (in ieder geval uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst). Graag onze instructies vervolgens even afwachten en het artikel nog niet retourneren (wellicht is dit namelijk niet nodig!)

Let op!
Na 30 dagen is het niet meer mogelijk om artikelen te retourneren. Ook kunnen onderstaande artikelen niet worden geretourneerd (om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken):
- Pruiken
- Baarden
- Snorren
- Panty's
- Kousen
- Sokken
- Oorbellen
- Tattoo sleeve
- Lenzen
- Gebruikte of gedragen kleding


2) RUILEN

Retourneer jouw product(en) gemakkelijk op de bovenstaande wijze. Je kunt ondertussen een nieuwe bestelling plaatsen van de nieuwe gewenste product(en) en deze zal op de door jouw gekozen dag worden bezorgd. Na ontvangst en controle van je retour storten wij het bedrag hiervan terug op de rekening.

4.4 Ik heb een artikel ontvangen maar wil deze ruilen voor iets anders, kan dit?

3. RUILEN
Retourneer je product(en) op de bovenstaande wijze. Je kunt ondertussen een nieuwe bestelling plaatsen van de nieuwe gewenste product(en) en deze zal op de door jouw gekozen dag worden bezorgd. Na ontvangst van je retour storten wij het bedrag hiervan terug op de rekening.

4.5 Ik heb een verkeerd of defect artikel ontvangen, wat nu?

Dat is vervelend, onze excuses! Graag ontvangen we je ordernummer (beginnend met FB) en één of enkele afbeeldingen van het verkeerde of defecte artikel via [email protected]. Je kunt zo snel mogelijk, in de regel nog dezelfde werkdag, een terugkoppeling verwachten met een gepaste oplossing!

4.6 Kan ik meerdere bestellingen in één keer retourneren?

Zeker, dat is geen probleem! Je kunt in dat geval 1 retour aanmelden via ons retour portaal. Je ontvangt een retourformulier en een retourlabel.

Artikelen uit andere bestellingen kun je in dezelfde doos meesturen. Graag ontvangen wij het ordernummer van alle bestellingen en welke artikelen zijn geretourneerd, zodat het duidelijk is voor onze retourafdeling dat het om meerdere bestellingen gaat. Je kunt deze informatie op het retourformulier erbij schrijven of een andere notitie toevoegen.

5 Afhalen
5.1 Hebben jullie ook een vestiging waar ik de artikelen kan afhalen?

Ja, afhalen is mogelijk in ons magazijn!

Indien je via de webshop een bestelling plaatst en bij de verzendopties kiest voor "Afhalen in Enkhuizen" ligt je bestelling in de regel de volgende werkdag klaar.
Afhalen in ons magazijn is mogelijk van Ma t/m Za van 9:00 - 17:00 uur. Heb je last-minute een product nodig? Neem na het plaatsen van de bestelling even contact met ons op via chat of telefoon. Wij zullen (waar mogelijk) zorgen dat jouw bestelling met spoed klaar gemaakt zal worden!

Je betaalt bij deze optie geen verzendkosten. Afhalen is dus volledig gratis.

Afhaal-Vestigingsadres
Het Witte Hert 20
1601 MJ Enkhuizen   
Afhalen is mogelijk op maandag t/m zaterdag van 9:00 - 17:00

Het is enkel mogelijk om een bestelling af te halen in ons magazijn. Het is helaas niet mogelijk om hier rond te kijken of te passen.

5.2 Kan ik mijn bestelling afhalen bij een PostNL locatie?

Je kunt bij een PostNL locatie een bestelling laten bezorgen en daar afhalen. Tijdens het bestellen in de webshop dien je je postcode in te voeren, vervolgens worden de dichtstbijzijnde afhaalpunten getoond. Hier kun je de gewenste PostNL locatie uit kiezen.

6 Herroepingsrecht
6.1 Herroepingsrecht

Bij producten:

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
  3. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
  4. als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.


Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.


Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.
  2. Indien de ondernemer de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie heeft ontvangen.